Moje zdjęcie
Szczęśliwa żona i kochanka swego męża, spełniona mama Oliwierka i Lilusi. Perfekcjonistka i estetka kochająca wszystko co piękne. Ostatnimi czasy bardzo pozytywnie nastawiona do życia:)

poniedziałek, 22 lutego 2010

Ciasto gruszkowe i kokosanki


 
Rano po niedzielnym śniadaniu zachciało nam się coś słodkiego. Akurat miałam jeszcze duży słoik gruszek od mamy, więc wzięłam się za ciasto.
Przepis mam z Werandy, robiłam je już pare razy, jest wyśmienite!
Składniki:
Na ciasto:
- 1 1/2 szklanki mąki (krupczatki)
- 4 żółtka
- 3/4 kostki masła
- 1/3 szklanki cukru
Na masę gruszkową:
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 2 jaja
- 4-5 gruszek
- cukier waniliowy
- łyżka mąki
- 20dkg płatków migdałowych
- 3 łyżki konfitur z moreli (może być dżem, i może być inny smak, robiłam kiedyś z różanym i było pyszne)
- łyżka soku z cytryny
- 2 łyżki rumu (ja daję 1 łyżkę bo nie lubię smaku alkoholu w cieście)

Zagnieć ciasto i większą częścią wyłóż okrągłą formę.
Cukier puder ubij z jajami. Gruszki obierz i pokrój na kawałki. Dodaj 3/4 opakowania migdałów, rum, cukier waniliowy, sok z cytryny, łyżkę mąki i masę z jajek i cukru.
Wymieszać.
Na spód nałóż cienko konfiturę, wyłóż masę gruszkową i przykryj resztą, rozwałkowanego ciasta. Udekoruj pozostałymi migdałami.
Piecz ok. 45min w temp. 200st. C.
Posyp cukrem pudrem.




Z pozostałych białek najlepiej zrobić kokosanki! Dzieci je uwielbiają!

- 4 białka
- 3/4 szklanki cukru
- 6-7 dkg wiórków kokosowych
- 1,5 łyżki mąki

Białka ze szczyptą soli ubijać, dodawać stopniowo cukier (ciągle ubijając). Jak będzie sztywne to dodać kokos i mąkę, ubić na mniejszych obrotach (do wymiesznia składników)
Nakładać łyżką na blachę wyłożoną papierem.
Piec ok. 35 min., 140st.C przy uchylonych drzwiczkach piekarnika!!




Smacznego:)

4 komentarze:

Alexa pisze...

Uwielbiam smak gruszek, więc ciasto z pewnością jest PYSZNE :)
A przepisu na takie kokosanki nie znam, więc chętnie go wypróbuję. Dziękuję :)

aagaa pisze...

No ale smakołyki zaserwowałaś nam dzisiaj!Mam gruszki w syropie jeszcze ,to może zrobię Twoje ciasto!A kruche ciasto jest bez proszku?
Bardzo ciekawy przepis na kokosanki!
Buziaki przesyłam

Wichrowa pisze...

Dziewczyny, jak lubicie gruszki to wypróbujcie przepis!
Aguś, bez proszku, pyszne jest:)
Buziaki!

domilkowydomek pisze...

A u mnei tez dizsiaj na słodko- i naleśniczki i szarlotka :)

Twoje ciasto i kokosanki wyglądają przepysznie - przepis sobie zanotuję:)

pozdrawiam